Ćwiczenia jogi – od czego zacząć i jak się do tego przygotować?

Czym właściwie jest joga? Czy to tylko gimnastyka czy cały system filozoficzny? Jak joga wpływa na zdrowie i dobre samopoczucie?

Jeśli interesuje Cię joga, to ten wpis powinien Cię zainteresować. Joga cieszy się coraz większym zainteresowaniem także w naszym kraju. Dziś chcemy Wam opowiedzieć o tym, czego nie można robić podczas ćwiczeń jogi oraz dlaczego warto rozpoczynać ćwiczenia od praktyki asany i jej przykładów.

Joga to forma ćwiczeń, która ma na celu rozwijanie umiejętności duchowych oraz fizycznych. Jednak najważniejszy jest jej aspekt filozoficzny – praca z własnymi myślami i emocjami. Joga tak naprawdę może pomóc każdemu. Nie musisz być mistrzem czy guru, aby stosować jej założenia na podstawowym poziomie, czyli uprawiać hatha jogę.

Joga to system filozoficzny, nie tylko zajęcia fizyczne. Naukowcy dowodzą, że joga prowadzi do wydłużenia życia (redukcja ryzyka infekcji układu krążenia), poprawienia samopoczucia i redukacji stresu. Czytaj dalej aby dowiedzieć się więcej o ćwiczeniach jogicznych!

Wspomniana wyżej hatha joga jest najbardziej popularną formą ćwiczeń jogicznych. Nie oznacza to, że inne są gorsze i należy skupić się tylko na praktyce hatha jogi – warto rozpoczynać od asany (pozycji wykonywane z pomysłem), by zachować równowagę psychiczną oraz fizyczną. Hatha joga jest wstępnym, najniższym szczeblem wtajemniczenia w jodze w siedmiostopniowej skali. Elementem hatha jogi jest też dalekowschodnia medytacja, co nie każdemu może odpowiadać duchowo.

Ćwiczenia jogiczne – od czego zacząć i jak się do tego przygotować? Szukając w internecie szkoły jogi w Twojej okolicy, koniecznie sprawdź też pozycjonowanie stron. Ćwiczenia jogiczne nie są dla każdego, istnieje bowiem ryzyko zachwiania siłowego w układzie krążenia. Podczas ćwiczeń warto mierzyć puls na palcach lub prawym policzku (puls powinien być regularny) oraz unikać intensywnej aktywności fizycznej podczas menstruacji czy okresu menopauzalnego. Jak już wiesz – joga to nie tylko gimnastyka, ale też bardzo popularny element dalekowschodniej filozofii. Ćwiczenia jogiczne na podstawowym poziomie wtajemniczenia mogłyby być alternatywą gimnastyki dla osób, które maja problemy ze stawami. Joga ma zapewnić swoim adeptom zdrowie, długowieczność i wyciszenie wewnętrzne. Podsumowując, joga jest dalekowschodnim systemem filozoficznym, połączonym z gimnastyką i dalekowschodnią medytacją. W najbardziej podstawowej wersji, najszerzej znanej na Zachodzie, jest bardzo modną formą gimnastyki i wellness, chętnie praktykowaną przez ogromne rzesze ludzi na całym świecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *